مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ساعت 06:102021-03-11پزشكي

چهارشنبه سوری بهانه ای برای ابتلای افراد به کرونا


رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با توجه به نزدیکی چهارشنبه سوری در صورت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی احتمال ابتلای افراد به ویروس کرونا افزایش می یابد.

- جی پلاس، جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت : بعضی استان ها به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی وضعیتی شبیه خوزستان پیدا کرده اند.

او افزود: ساده انگاری و کاهش درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی، ارتباط مستقیمی با فراوانی مراجعات و در نتیجه افزایش آمار مرگ و میرها داشته است.

کوهپایه زاده تصریح کرد: ویروس های جهش یافته روز به روز ایمنی خود را دچار مشکل کرده و احتمال دارد تا فرد را مجدد به ویروس کرونا مبتلا کند.

تا زمانی که واکسیناسیون به صورت گسترده تر انجام شود و تا زمانی که شاهد افزایش ایمنی اجتماعی باشیم و مقاومت جامعه نسبت به ویروس و جهش هایش زیاد شود، کماکان باید مراقبت ها ادامه پیدا کند، همچنین فرارسیدن نوروز 1400 و تجربه یک قرن جدید احساس خوبی است، اما امسال نباید عید و سفر و دورهمی داشته باشیم.

او گفت: در وزارت بهداشت، نمکی بار ها اشاره کرده که سفر در نوروز، معنا و منطق ندارد.

جابه جایی های بین شهری یکی از مهمترین و بارزترین علت افزایش ویروس در سطح ملی است و با اجتناب از آن و همچنین پرهیز از جابه جایی های درون شهری مثل مهمانی و دید و بازد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارشنبه سوری بهانه ای برای ابتلای افراد به کرونا

چهارشنبه سوری بهانه ای برای ابتلای افراد به کرونا