مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ساعت 06:252021-03-11اقتصادي

برنامه جهانی غذا: وضعیت یمن، لکه ننگی بر پیشانی بشریت است


مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا با اشاره به قحطی در یمن، گفت که بیش از 400 هزار کودک دچار سوء تغذیه حاد هستند و اگر بسرعت مداوا نشوند، از دنیا خواهند رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دیوید بیزلی مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا که به به نقل از این مسئول بین المللی گزارش داد، بیش از نیمی از ساکنان یمن از کمبود شدید غذا رنج می برند و میانگین سوء تغذیه حاد در میان کودکان زیر پنج سال به ده و نیم درصد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد، وضعیت سوء تغذیه کودکان یمنی رو به وخامت است و بیش از 400 هزار کودک از سوء تغذیه حاد رنج می برند و اگر در سریعترین زمان ممکن مداوا نشوند، از دنیا خواهند رفت.

این در حالی است که محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن و رییس کمیته عالی انقلاب یمن چندی پیش  گفت که برنامه جهانی غذا، طبق سیاست های آمریکا اقدام به توزیع کمک ها می کند.

الحوثی بیزلی را به ممانعت از ورود کمک ها به صنعاء و استان های تحت کنترل آن و همچنین نقش آفرینی در عدم ورود فرآورده های نفتی به این استان ها متهم کرد و گفت که این سازمان جهانی، به بهانه نبود توافقی در این زمینه مانع رسیدن کمک ها می شود.

بیزلی اما در ادامه پیش بینی کرد که احتمالا نیمی از کودکان یمن (دو میلیون و 300 هزار نفر) در سال جاری، دچار سوء تغذیه حاد شوند و میلیونها یمنی نیز در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه جهانی غذا: وضعیت یمن، لکه ننگی بر پیشانی بشریت است

برنامه جهانی غذا: وضعیت یمن، لکه ننگی بر پیشانی بشریت است