مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ساعت 07:302021-03-11دانش

لباسی که از عرق و حرکت بدن انرژی تولید می کند


یک لباس مخصوص ساخته مهندسان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو می تواند با بهره گیری از عرق و حرکت بدن، انرژی یک ساعت هوشمند و دستگاه های دیگر را تأمین کند.

- یک لباس مخصوص ساخته مهندسان دانشگاه "کالیفرنیا سن دیگو" می تواند با بهره گیری از عرق و حرکت بدن، انرژی یک ساعت هوشمند و دستگاه های دیگر را تأمین کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، وقتی صحبت از انرژی های تجدیدپذیر می شود، می بینیم که بسیاری از شهرها از منابع مختلفی مانند صفحات خورشیدی و توربین های بادی استفاده می کنند.

دانشمندان اکنون با یک لباس هوشمند که از طریق عرق و حرکت بدن، برق تولید می کند، رویکرد مشابهی را اتخاذ کرده اند.

این لباس هوشمند که توسط تیمی در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو ایجاد شده است، از سلول های سوخت زیستی بهره می برد که از عرق بدن برای تولید انرژی استفاده می کنند و همچنین مجهز به ژنراتورهای الکتریکی برای تولید انرژی از حرکت بدن و ابرخازن ها برای ذخیره برق تولید شده است.

تمام این قطعات روی پارچه چاپ می شوند، از جمله مدار و سیم کشی از جنس نقره است که ویژگی ضد آب دارد و این قطعات را به هم متصل می کند.

نکته مهم این است که همه چیز در این لباس هوشمند انعطاف پذیر، کشسان، تاشو و قابل شستشو است، اما در شکل فعلی نمی توان برای شستشوی آن از شوینده استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لباسی که از عرق و حرکت بدن انرژی تولید می کند

لباسی که از عرق و حرکت بدن انرژی تولید می کند