مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ساعت 09:052021-03-11سياسي

آینده مبهم یک «رییس جمهور سابق» دیگر/ حسن روحانی : 13 مرداد 1400


به خواننده این سطور البته حق می دهم که خرده بگیرد در روزگاری که مردمان در طلب نان اند و به تعبیر بامداد شاعر سالی را به پایان می رسانیم که « غرور، - آینده مبهم یک رییس جمهور سابق دیگر/ حسن روحانی : 13 مرداد 1400 به خواننده این سطور البته حق می دهم که خرده بگیرد در روزگاری که مردمان در طلب نان اند و به تعبیر بامداد شاعر سالی را به پایان می رسانیم که غرور، گدایی می کرد دغدغه آینده رییس جمهوری کنونی را داری؟ نه! اما نوع مواجهه با رییس جمهوری سابق یک نماد است عصر ایران؛ مهرداد خدیر- آقای غلامعلی رجایی مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی در گفت و گوی اخیر خود با روزنامه آرمان ملی گفته یکی از دلایل تحرکات آقای احمدی نژاد این است که تکلیف رؤسای جمهوری پس از پایان ریاست جمهوری روشن نیست.

این سخن، درست و قابل تأمل است.

واقعیت این است که در تاریخ دراز دامن استبدادی ایران در واقع مقام سابق که حضور سیاسی و اجتماعی داشته باشد چندان معنی نداشته و یکی از دلایل در پیش گرفتن شیوه استبدادی اتفاقا نه تنها حفظ موقعیت و منصب که چه بسا حفظ جان بوده است.

محمد علی همایون کاتوزیان درباره عزل و قتل میرزا تقی خان فراهانی امیر کبیر گفته این که پادشاه صدر اعظم را عزل کند که قبل از مشروطه معمول بوده یک بحث است اما این که به جز عزل، فرمان قتل او را صادر کند بی هیچ محاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده مبهم یک «رییس جمهور سابق» دیگر/ حسن روحانی : 13 مرداد 1400

آینده مبهم یک «رییس جمهور سابق» دیگر/ حسن روحانی : 13 مرداد 1400