مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ساعت 10:502021-03-11بين الملل

بازرس سیگار : خروج مقاطعه کاران می تواند برای ارتش افغانستان ویرانگر باشد


بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) تاکید کرد، خروج هزاران مقاطعه کار دفاعی خارجی از افغانستان می تواند برای نیروهای افغان ویرانگرتر از خروج سربازان آمریکایی باشد.

- بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) تاکید کرد، خروج هزاران مقاطعه کار دفاعی خارجی از افغانستان می تواند برای نیروهای افغان "ویرانگرتر" از خروج سربازان آمریکایی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه بی بی سی، براساس توافقی که آمریکا سال پیش با طالبان به آن دست یافت قرار است نیروهای آمریکایی و پرسنل غیردیپلماتیک از جمله مقاطعه کاران نظامی، افغانستان را تا اول ماه مه ترک کنند.

این توافق 29 فوریه 2020 میان طالبان و دولت سابق آمریکا امضا شد.

جان سوپکو ، بازرس ویژه آمریکا در یک نشست مجازی در اندیشکده مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن گفت: تا ماه اکتبر بیش از 18 هزار مقاطعه کار از جمله شش هزار آمریکایی و هفت هزار مقاطعه کار کشورهای ثالث در افغانستان فعال بودند.

وی افزود: همه نگاه ها به این موضوع معطوف است که آیا جو بایدن، رییس جمهوری کنونی آمریکا 2500 سرباز باقی مانده آمریکایی را از افغانستان خارج خواهد کرد یا نه؛ به همین دلیل خروج مقاطعه کاران عمدتا نادیده گرفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازرس سیگار : خروج مقاطعه کاران می تواند برای ارتش افغانستان ویرانگر باشد

بازرس سیگار : خروج مقاطعه کاران می تواند برای ارتش افغانستان ویرانگر باشد