مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ساعت 12:502021-03-11بين الملل

از سرگیری اعتراضات عراق


پس از آتش بسی که معترضان عراقی حدود 10 روز قبل با هدف عدم ایجاد تشویش و تاثیرگذاری بر سفر پاپ فرانسیس به عراق در پیش گرفته بودند، اعتراضات مردمی در چهار استان مرکزی و جنوبی عراق از سر گرفته شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک؛ به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، علی السنبلی، فعال استان نجف اظهار کرد: این اعتراضات کامل کننده راهپیمایی های شهرهای الناصریه، الحله، السماوه و الدیوانیه است.

همسو با تظاهرات و فراخوان های مشابه در استان المثنی، جمعیت شیوخ عشایر با انتشار بیانیه ای، از نخست وزیر خواستند مسؤولان محلی را تا زمان برگزاری انتخابات در اکتبر آتی تغییر ندهد.

با وجود تقدیر از جنبش اعتراضی در بیانیه یاد شده اما شیوخ عشایر با تغییر مسؤولان محلی و استفاده برخی مسؤولان سیاسی از مساله تظاهرات برای محقق کردن اهداف سیاسی خود جهت دست یافتن بر سمت های اداری در استان مخالفت کرد.

طبق آمارهای وزارت برنامه ریزی عراق، استان المثنی در زمره فقیرترین استان های عراق قرار دارد که 50 درصد از ساکنان آن فقیر هستند.

در حالی که روابط جریان صدر عراق و مقتدی صدر، رهبر آن با گروه های اعتراضی ماه ها است دچار تنش شده و دو طرف یکدیگر را به خشونت متهم می کنند، صدر، رهبر روز گذشته انتشار فایلی صوتی در فضای مجازی حمایت از فعالان و تظاهرکنندگان را در براب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سرگیری اعتراضات عراق

از سرگیری اعتراضات عراق