مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ساعت 13:252021-03-11فرهنگي

روستای درسجین ابهر دوست دار کتاب شد


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: روستای درسجین ابهر دوست دار کتاب انتخاب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوست دار کتاب، روستای درسجین به عنوان یکی از 10 روستای برگزیده هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوست دار کتاب معرفی شد.

در این جشنواره از معصومه رجبی، مسؤول طرح و کتابدار کتابخانه باقر العلوم روستای درسجین، (از توابع بخش مرکزی ابهر) تقدیر شد.

روستای درسجین (معروف به ابیانه زنجان) از توابع شهرستان ابهر در فاصله 15 کیلومتری از مرکز این شهرستان قرار گرفته است، این روستای زیبا از روستاهای هدف گردشگری استان زنجان محسوب می شود که پیشینه تاریخی آن به قبل از اسلام بر می گردد.

بعضی از مورخین بنای آن را به کیخسرو پور سیاوش و داراب کیانی و بعضی به شاپور ذوالاکتاف نسبت می دهند، سرزمینی با این قدمت تاریخ مفصلی دارد.

آثار تاریخی ارزشمندی نیز در روستای درسجین وجود دارد.

بافت تاریخی، الگوی معماری روستایی، میدانگاه عمومی، برج و باروی کهن، بقایای قلعه قدیمی و مسجد قدیمی از جمله این آثاری است که واجد ارزش های گردشگری هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: فعالیت های خوبی در شهرستان اب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای درسجین ابهر دوست دار کتاب شد

روستای درسجین ابهر دوست دار کتاب شد