مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 اسفند 1399 ساعت 12:452021-03-12سياسي

درخواست انجمن داروسازان ایران از رییس جمهور/ ماجرای صدور مجوز داروخانه ها


رییس انجمن داروسازان ایران، از ارسال نامه ای به رییس جمهور برای درخواست کمک به داروخانه ها خبر داد.

- محمدباقر ضیا، در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: تحت فشار قرار دادن داروخانه ها و داروسازی کشور، هر روز با یک برنامه و بهانه جدید نظیر تغییر آیین نامه تأسیس داروخانه، عرضه دارو در فروشگاه های آنلاین، اخذ مجوز از صنف خرازی و…، قطعاً بدون دلیل نیست.

وی ادامه داد: به نظر می رسد سرمایه سالاران آزمند، سخت دنبال سوداگری در حیطه سلامت هستند و می خواهند به هر طریق که ممکن است حوزه دارو، مکمل های دارویی و لوازم بهداشتی و آرایشی که با سلامت مردم ارتباط تنگاتنگی دارد را به سیطره خود در آورده و از آن خوشه چینی کنند.

ضیا اضافه کرد: واقعیت این است که بی بند و باری در تهیه و توزیع این اقلام، مترادف با عرضه کنترل نشده آنها خواهد بود و همه می دانیم که ایجاد رقابت غیرسالم در این حوزه، آسیب های جبران ناپذیری بر نظام بهداشت و درمان کشور و همچنین سلامت مصرف کننده وارد خواهد آورد.

وی تصریح کرد: هر چند مکمل های غذایی و دارویی، به اندازه دارو حائز حساسیت نیستند ولی نیاز به کنترل در عرصه تولید، توزیع و مصرف دارند و شکی وجود ندارد که عرضه آنها خارج از داروخانه و یا در فضاهای دور از نظارت سازمان های نظارتی، زیانبار خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست انجمن داروسازان ایران از رییس جمهور/ ماجرای صدور مجوز داروخانه ها

درخواست انجمن داروسازان ایران از رییس جمهور/ ماجرای صدور مجوز داروخانه ها