مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اسفند 1399 ساعت 04:302021-03-13سياسي

تاکید امام جمعه و نماینده مجلس تربت حیدریه بر ساماندهی مجموعه قطب الدین حیدر


امام جمعه و نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت مرمت و ساماندهی مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر به عنوان شاخص ترین اثر تاریخی این شهرستان شهرستان تاکید کردند.

- ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه و نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت مرمت و ساماندهی مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر به عنوان شاخص ترین اثر تاریخی این شهرستان شهرستان تاکید کردند.

امام جمعه تربت حیدریه در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی قطب الدین حیدر اظهار کرد: تاکنون بخش قابل توجهی از اعتبارات ملی و استانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صرف مرمت این مجموعه شده است، همچنین مرمت و سامان دهی این مجموعه تاریخی نیاز به مشارکت اوقاف و شهرداری دارد.

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت احیا و محوطه سازی این مجموعه جهت جذب گردشگر بیشتر اضافه کرد: مجموعه قطب الدین حیدر باید با ایجاد ظرفیت های جدید و نورپردازی مناسب به ماندگاری بیشتر مسافر و گردشگر در تربت حیدریه کمک کند.

گفتنی است قطب الدین حیدر، سرسلسله طریقت حیدریه، از عارفان مشهور اواخر قرن ششم و اوایل قرن هفتم هجری است که از ترکستان به زاوه مهاجرت کرده و در همان مکان درگذشت و دفن شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید امام جمعه و نماینده مجلس تربت حیدریه بر ساماندهی مجموعه قطب الدین حیدر

تاکید امام جمعه و نماینده مجلس تربت حیدریه بر ساماندهی مجموعه قطب الدین حیدر