مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اسفند 1399 ساعت 08:502021-03-13اقتصادي

لایروبی 230 کیلومتر از رودخانه ها و انهار در سطح گیلان


مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به هدفگذاری برای لایروبی حدود 500 کیلومتر از انهار و رودخانه های استان، گفت: تاکنون 230 کیلومتر لایروبی در گیلان انجام شده است.

- وحید خرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شرایط خاص آب و هوایی استان گیلان منجر به رویش سریع علف های هرز در رودخانه ها و انهار می شود، اظهار کرد: همچنین وقوع سیلاب های متعدد در طول سال باعث رسوب گذاری انهار و رودخانه ها می شود لذا هر ساله برای آماده سازی انتقال آب به مزارع تحت پوشش، نیاز به لایروبی امری ضروری است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان افزود: شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان از اوایل بهمن ماه امسال با اعتباری بیش از 60 میلیارد ریال، اقدام به برنامه ریزی جهت لایروبی حدود به 500 کیلومتر از رودخانه ها و انهار در سطح استان گیلان کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون لایروبی بیش از 230 کیلومتر از رودخانه ها و انهار به اتمام رسیده و امیدواریم تا قبل از شروع فصل آبیاری مابقی نیز به اتمام برسد.

خرمی با اشاره به اینکه از کشاورزان باید برای لایروبی انهار بین مزارع اقدام کنند، ادامه داد: این امر باعث تسهیل در انتقال آب به مزارع و کاهش مصرف در آبیاری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایروبی 230 کیلومتر از رودخانه ها و انهار در سطح گیلان

لایروبی 230 کیلومتر از رودخانه ها و انهار در سطح گیلان