مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اسفند 1399 ساعت 09:402021-03-13سياسي

مردم تبریز جز اولین استقبال کنندگان از دموکراسی بودند/ احداث موزه پارلمان در تبریز


مردم تبریز جز اولین استقبال کنندگان از دموکراسی بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا منادی سفیدان امروز در همایش بین المللی گرامیداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با بیان اینکه تبریزی ها اولین مردمانی هستند که از دموکراسی استقبال کردند، اظهار داشت: مردم تبریز و آذربایجان همواره در همه امور پیش قدم بوده اند و این درحالی است که فرزندان ما اکنون نمی دانند که یکصد سال پیش این مجلس را پدرانشان ساخته اند، از این رو نسل جوان باید با تاریخ این کشور آشنا شود.

وی تصریح کرد: از رییس ی ها را نداد یوسف داودی رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی نیز در این همایش ضمن بررسی تاریخی فعالیت های شهید محمد خیابانی گفت: شهید خیابانی در سال 1288 با درخواست نادرست روس ها مواجه شد و در مقابل آنها ایستاد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی افزود: شهید خیابانی پس از انحلال مجلس دوم، مسئولیت مجالس ایالتی و ولایتی آذربایجان را برعهده گرفت که از ویژگی های بارز وی محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: همچنین در زمانی که درخواست امضای پیمان 1919 از سوی انگلیسی ها صورت گرفته بود، وی تمام قد ایستاد و به همراه دیگر آزادیخواهان اجازه انعقاد این پیمان نامه را ندادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم تبریز جز اولین استقبال کنندگان از دموکراسی بودند/ احداث موزه پارلمان در تبریز

مردم تبریز جز اولین استقبال کنندگان از دموکراسی بودند/ احداث موزه پارلمان در تبریز