مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اسفند 1399 ساعت 09:452021-03-13فرهنگي

انتشار قطعه ای موسیقی در همکاری با هنرمند چینی


چهارمین قطعه موسیقایی پروژه «همساز» در آستانه نوروز 1400 به همنوازی سازهای کوبه ای با پیپا ساز باستانی کشور چین اختصاص دارد و روز چهارشنبه ـ 27 اسفند ماه ـ به طور همزمان در ایران و چین منتشر خواهد شد.

- چهارمین قطعه موسیقایی پروژه همساز در آستانه نوروز 1400 به همنوازی سازهای کوبه ای با پیپا ساز باستانی کشور چین اختصاص دارد و روز چهارشنبه ـ 27 اسفند ماه ـ به طور همزمان در ایران و چین منتشر خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید قنبری طراح پروژه همساز ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: چهارمین قطعه از این پروژه موسیقایی به همنوازی سازهای کوبه ای با پیپا به نوازندگی ژائو ژوچان هنرمند و موسیقی پژوه چینی اختصاص دارد و به طور ویژه به مناسبت جشن نوروز و آغاز سال جدید ایرانی منتشر خواهد شد تا فرصتی برای معرفی نوروز در کشور چین و مجالی برای توسعه دوستی فرهنگی این دو کشور باشد.

وی درباره محتوای چهارمین قطعه موسیقایی همساز اظهار کرد: این قطعه با بهره گیری از الگوهای ریتمیک ادواری قدیم موسیقی مشرق زمین تنظیم شده است.

پیپا، سازِ باستانی چین است که چهار رشته تار زهی دارد و با وجود شباهتی که به ساختار کلی تار و سه تار دارد، نه به صورت افقی، بلکه به صورت عمودی روی پای نوازنده نگه داشته شده و نواخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار قطعه ای موسیقی در همکاری با هنرمند چینی

انتشار قطعه ای موسیقی در همکاری با هنرمند چینی