مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اسفند 1399 ساعت 11:202021-03-13سياسي

رییس دولت موقت بولیوی بازداشت شد


به دنبال حکم دیروز (جمعه) دادگاه عالی بولیوی، جنینه آنیِس رییس دولت موقت این کشور، ساعاتی پیش به اتهام طرح ریزی و راه اندازی کودتای نوامبر 2019 (آبان 98) علیه اوو مورالس رییس جمهوری پیشین بولیوی دستگیر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، ادواردو دِل کاستیو وزیر دولت بولیوی با انتشار پیامی در صفحه توییترش ضمن تایید خبر بازداشت سناتور آنیِس نوشت، وی هم اکنون در بازداشتگاه پلیس قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنشریه بولیویایی ال دبِر، دادگاه بولیوی روز گذشته با صدور حکمی، دستور بازداشت جنینه آنیِس و پنج نفر از وزیران دولت وقت به جرم حمایت از تروریسم و توطئه را صادر کرد.

آنیِس پس از دستگیری با رد این اتهام، مدعی شد که او قربانی آزار سیاسی شده است.

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در 20 اکتبر 2019 (28 مهرماه 98) که در دور نخست مورالس پیروز شد، سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) واقع در واشنگتن، بعد از راه اندازی اتهام تقلب در انتخابات و تظاهرات اعتراض آمیز در بولیوی، باعث برکناری مورالس شد.

اوو مورالس که نخستین رییس جمهوری بومی بولیوی بود، پس از 13 سال حکومت بر بولیوی، در پی نامزدی برای چهارمین دوره ریاست جمهوری در سال 2019، پس از کودتای ارتش تحت حمایت سازمان کشورهای آمریکایی، از مقام خود کناره گیری کرد و به آرژانتین رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس دولت موقت بولیوی بازداشت شد

رییس دولت موقت بولیوی بازداشت شد