مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اسفند 1399 ساعت 13:402021-03-13سياسي

پرداخت نقدی مهریه هنگام خطبه عقد


چندی پیش نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر از طرح مهریه نمایندگان مجلس شورای اسلامی داده و گفته بود نمایندگان مجلس درصدند با این طرح، - وی افزود: پرداخت مهریه در ابتدای عقد در توان پسران نیست.

مگر چند درصد از پسران چنین تمکنی دارند؟ شاید نمایندگان مجلس با ارائه چنین طرح هایی در تلاشند سبک و فرهنگ دینی را پیاده کنند اما با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی و بحران ازدواج، عرف جامعه ما حداقل در حال حاضر، پذیرای چنین طرحی نیست.

مهریه تضمین مالی و مهم ترین حق مالی زن است که زنان در ازای آن حق طلاق و حق خروج از کشور را از دست می دهند جعفری گفت: مگر نه اینکه مهریه یک هدیه است پس چگونه در صدد هستند برای یک هدیه تا این میزان، الزام قانونی در نظر بگیرند؟ زنان با وقوع عقد نکاح،در ازای درج این به اصطلاح هدیه، حق طلاق، حق خروج از کشور و.

را از دست می دهند بنابراین می توان گفت امروزه در واقعیت مهریه، هدیه محسوب نمی شود و تنها یک تضمین مالی و مهم ترین حق مالی زن است.

این وکیل دادگستری همچنین این را هم گفت که به لحاظ حقوقی قرارداد مهریه، قراردادی خصوصی محسوب می شود و طرفین باید درباره آن تصمیم بگیرند و طبق ماده 10 قانون مدنی هرآنچه خلاف قانون نباشد طرفین می توانند در عقد بگنجانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت نقدی مهریه هنگام خطبه عقد

پرداخت نقدی مهریه هنگام خطبه عقد