مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اسفند 1399 ساعت 18:052021-03-13سياسي

قانون شوراهای حل اختلاف همچنان در انتظار تمدید یا تعیین تکلیف!


لازم به ذکر است که مهلت قانونی اجرای قانون شوراهای حل اختلاف مصوب سال 1394 در مورخ 22 بهمن سال 1399 به پایان رسیده است و تأخیر نظام قانونگذاری در امر تقنین نمی تواند مجوزی در جهت اجرای قانون فاقد اعتبار یا اعتباربخشی به آن تلقی شود.

- قانون شوراهای حل اختلاف مصوب 16 آذر سال 1394 از جمله قوانینی است که به صورت آزمایشی توسط کمیسیون امور قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و برای سه سال لازم الاجرا بوده است و سرانجام در تاریخ 27 بهمن سال 1397، قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف به مدت یک سال دیگر نیز اجرای قانون مذکور را تمدید کرد.

مطابق قانون مذکور، مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف مصوب سال 1394 از تاریخ انقضای آن یعنی 22 بهمن سال 1397 به مدت یک سال تمدید می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک با استناد به قانون مذکور، قانون شوراهای حل اختلاف مصوب سال 1394، به مدت یک سال دیگر نیز تمدید شد.

همچنین با وجود تبصره قانون مذکور که مقرر کرده است دولت و قوه‏قضاییه تمهیدات لازم را برای اصلاح و دائمی کردن این قانون ظرف مدت 6 ماه پس از لازم‎الاجرا شدن این قانون به عمل می آورند ، هیچ تلاشی در جهت اجرایی شدن تبصره مذکور نشده و در زمان انقضای مهلت مذکور مجدداً قانونگذار اقدام به تمدید مهلت اجرای آزمایشی آن کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون شوراهای حل اختلاف همچنان در انتظار تمدید یا تعیین تکلیف!

قانون شوراهای حل اختلاف همچنان در انتظار تمدید یا تعیین تکلیف!