مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اسفند 1399 ساعت 23:552021-03-13اقتصادي

ارائه راهکاری برای افزایش مقاومت اتصالات نیروگاهی و پالایشگاهی در برابر زلزله


محققان پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با ارزیابی لرزه ای آسیب پذیری اتصالات رزوه ای در صنعت نیروگاهی، راهکاری را برای افزایش مقاومت لرزه ای اتصالات رزوه ای صنایع نیروگاهی و پالایشگاهی ارائه کردند.

- محققان پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با ارزیابی لرزه ای آسیب پذیری اتصالات رزوه ای در صنعت نیروگاهی، راهکاری را برای افزایش مقاومت لرزه ای اتصالات رزوه ای صنایع نیروگاهی و پالایشگاهی ارائه کردند.

سیدمحسن برقعی رضوی از محققان پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در گفت وگو با ایسنا، انتقال فرآورده های نفتی و گاز در مراکز صنعتی توسط خطوط لوله را یکی از روش های ارزان قیمت، سریع و مطمئن دانست و گفت: خطوط لوله یکی از اعضای اصلی شریان های حیاتی هستند و ارزیابی لرزه ای اتصالات رزوه ای از مهمترین مسائل در خطوط نفت وگاز و صنعت نیروگاهی است؛ چرا که آسیب در این خطوط سبب ایجاد بحران در حین و پس از زلزله خواهد شد.

وی شریان های حیاتی را مجموعه سازه ها، تأسیسات و تجهیزاتی دانست که وظیفه ذخیره، تأمین، انتقال و توزیع نیازهای حیاتی شامل آب، برق، گاز و یا جمع آوری، ذخیره و تصفیه یا بازیافت فاضلاب و مواد زائد و یا برقراری ارتباط شامل تلفن ثابت و همراه، اینترنت و دیتا را به عهده دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه راهکاری برای افزایش مقاومت اتصالات نیروگاهی و پالایشگاهی در برابر زلزله

ارائه راهکاری برای افزایش مقاومت اتصالات نیروگاهی و پالایشگاهی در برابر زلزله