مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 04:152021-03-14اجتماعي

منشا گرد و غبار جمعه شیراز داخلی و بسیار نزدیک بود


فرونشست سریع ذرات معلق همزمان با توقف باد حاکی از این ست که منشا گردوغبار شب گذشته داخلی و بسیار نزدیک به شهر شیراز است.

- ایسنا/فارس مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: فرونشست سریع ذرات معلق همزمان با توقف باد حاکی از این ست که منشا گردوغبار شب گذشته داخلی و بسیار نزدیک به شهر شیراز است.

حمید ظهرابی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: حتی اگر بر اساس برخی گزارشات این غبار مقداری نیز تحت تاثیر منابع خارجی باشد اما از آن جایی که بلافاصله پس از فروکش کردن باد شاهد ترسیب غبار و گرد و خاک بودیم شکی نیست که بخش عمده گرد و خاک منشا داخلی و ناشی از تخریب پوشش گیاهی و تغییر کاربری مراتع و زمین های کشاورزی رها شده در اطراف شهر شیراز بوده است.

او افزود: تخریب های ناشی از معادن به ویژه معادن شن و ماسه و انباشت حجم زیادی از محصولات کارخانجات تولید شن و ماسه، سنگ بری ها و معادن کارخانه سیمان در درون شهر و مجاورت شهر شیراز هم در این خصوص نقش داشتند.

مدیرکل محیط زیست فارس خاطرنشان کرد: وزش شدید باید موجب خیزش خاک از روی سطح زمین در شهر شیراز و برخی نقاط فارس طی روز گذشته شد.

ظهرابی با بیان اینکه گرد و خاک موجب شد تا شاخص کیفیت هوا در ساعاتی تا عدد 350 افزایش یابد که نشان از کیفیت بسیار نامطلوب هوا دارد، افزود: از بامداد شنبه 23 اسفند تا ابتدای صبح با توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشا گرد و غبار جمعه شیراز داخلی و بسیار نزدیک بود

منشا گرد و غبار جمعه شیراز داخلی و بسیار نزدیک بود