مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 06:052021-03-14سياسي

افزایش سهم فناوری در حوزه گیاهان دارویی/ توسعه کشت گیاهان کم آبخواه


دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: این ستاد از 8 پروژه بزرگ گیاهان دارویی در راستای افزایش سهم فناوری در این حوزه حمایت کرد.

- دکتر محمد حسن عصاره در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سند ملی گیاهان دارویی در سال 92 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، اظهار کرد: در راستای اجرایی سازی وظایف ستاد، در این سند تا کنون طرح ها و راهبردهای مختلفی تدوین و اجرایی شده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: طی یکسال اخیر از تجاری سازی طرح هایی همچون تولید داروهای گیاهی مورد استفاده در دام و طیور، فرآورده های طبیعی حمایت شده که شامل 8 پروژه می شوند.

وی با اشاره به حوزه های این 8 پروژه افزود: تولید دارو و پماد، تجاری سازی خطوط تولید عصاره و اسانس های استاندارد با ارزش بالای اقتصادی، تولید و توسعه زالوی طبی و بهداشتی، بهینه سازی خط تولید زرشک و عناب از طریق استقرار سیستم های خشک کن مدرن و تولید زرشک سالم با کیفیت بالا و یکدست، استخراج و خالص سازی کروسین زعفران از جمله حوزه های این 8 پروژه هستند.

عصاره گفت: این پروژه ها در دست اجرا و آماده بهره برداری هستند.

اقدامات دیگر در راستای توسعه حوزه گیاهان دارویی بر پایه فناوری وی با اشاره به اقدامات دیگر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی افزود: د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سهم فناوری در حوزه گیاهان دارویی/ توسعه کشت گیاهان کم آبخواه

افزایش سهم فناوری در حوزه گیاهان دارویی/ توسعه کشت گیاهان کم آبخواه