مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 06:402021-03-14بين الملل

کشته شدن 19 نظامی در نیجریه در حمله تروریست های بوکوحرام


در پی حمله گروه تروریستی بوکوحرام به یک کاروان نظامی در ایالت «بورنو» در شمال شرق نیجریه، 15 سرباز و چهار نیروی ویژه کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بر اساس گزارش های رسانه ای، 19 نفر در حمله گروه تروریستی بوکوحرام در ایالت شمال شرقی بورنو در نیجریه کشته شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری شدند.

روز پنجشنبه، مشاور امنیت ملی نیجریه گفت که این کشور با این گروه تروریستی مذاکره نخواهد کرد و دولت مذاکره را وسیله ای برای مقابله با وخیم تر شدن شرایط امنیتی در این کشور نمی داند.

بوکوحرام در سال 2009 شورشی خونین را شمال شرق نیجریه به راه انداخت که بعدها اقدامات وحشیانه خود را به کشورهای همسایه از جمله نیجر، چاد و کامرون هم گسترش داد.

بنابر گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، در پی یک دهه اقدامات تروریستی بوکوحرام در نیجریه، بیش از 30 هزار نفر کشته و حدود سه میلیون نفر آواره شده اند.

بر اساس آژانس پناهندگان سازمان ملل، خشونت، زندگی 26 میلیون نفر را در منطقه دریاچه چاد متاثر کرده و دو میلیون و 600 هزار نفر دیگر را آواره کرده است.

پیشتر یک سخنگوی پلیس در نیجریه از حمله بامداد جمعه مردان مسلح به کالجی در این کشور و آتش گشودن و ربوده شدن تعداد نامشخصی از دانش آموزان خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشته شدن 19 نظامی در نیجریه در حمله تروریست های بوکوحرام

کشته شدن 19 نظامی در نیجریه در حمله تروریست های بوکوحرام