مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 07:052021-03-14پزشكي

وضعیت دام های استان کرمان در زمینه بیماری تب برفکی مطلوب است


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس تب برفکی به عنوان یکی از زیانبارترین بیماری های دام، - ایسنا/کرمان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس تب برفکی به عنوان یکی از زیانبارترین بیماری های دام، واکسیناسیون به موقع و منظم با استفاده از واکسن موثر است، گفت: این ویروس سویه های مختلفی دارد که خوشبختانه تاکنون تلفات دام سنگین در استان گزارش نشده و وضعیت دام های استان مطلوب است.

دکتر صدیقه کاظمی نیا با اعلام اجرای طرح های واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سنگین استان کرمان از ابتدای سال جاری اظهار کرد: بیماری تب برفکی به عنوان مسری ترین و مهم ترین و پر خسارت ترین بیماری اقتصادی است که در صورت بروز نقش مهمی در افت تولید شیر و انواع فرآورده های پروتیینی با منشأ دامی خواهد داشت.

وی افزود: در راستای پیشگیری از بیماری تب برفکی، حمایت از تولیدکنندگان و حفظ و حراست از سرمایه های ملی، از ابتدای سال جاری واکسیناسیون بیش از 150 هزار راس دام سنگین استان صورت پذیرفته است.

کاظمی نیا با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس تب برفکی به عنوان یکی از زیانبارترین بیماری های دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت دام های استان کرمان در زمینه بیماری تب برفکی مطلوب است

وضعیت دام های استان کرمان در زمینه بیماری تب برفکی مطلوب است