موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - باشگاه استقلال - متناسب سازي - سازمان تامين اجتماعي - وزير دفاع اسراييل - برنامه و بودجه - فرمانده انتظامي ملاير - دبير جشنواره فيلم فجر - رييس كميسيون آموزش مجلس - هزينه درمان - ليگ برتر بانوان كشور - يگان حفاظت محيط زيست فارس - كنگره - جان چمپيون - علي آقا محمدي - لباس آرژانتين - حقوق و مزايا - رديابي گوشي هاي سرقتي - لوله گستر اسفراين

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 07:252021-03-14سياسي

سریش؛ از کاربرد در صنایع کفاشی تا مصارف دارویی


مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی گفت: از ریشه گیاه سریش، چسب استخراج می شود که در صنایع کفاشی، کبریت سازی، صحافی کتاب و رنگ استفاده می شود و علاوه بر آن مصارف دارویی نیز دارد.

- حسین راغ آرا در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سریش یا علف چسب یا اشراس، گیاه دارویی مفیدی است که نام محلی آن در خراسان جنوبی، سرییشم و شولشک است.

وی افزود: سیستم ریشه ای این جنس شامل یک ریزوم کوتاه ضخیم و راست چسبیده به تعدادی ریشه های کلفت شبیه به بازوان یک ستاره دریایی است که از مشخصات بارز شناسایی این گیاه است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی بیان کرد: گل ها به رنگ های صورتی، سفید، زرد، مایل به سبز تا سبز متمایل به قهوه ای در طول یک خوشه بسیار بلند و در روی یک ساقه بی برگ قرار گرفته اند.

راغ آرا با بیان اینکه میوه کپسول این گیاهان مدور و بعضی مواقع دراز است که در هنگام رسیدن با سه شکاف شکفته می شود، افزود: داخل کپسول دانه های سه وجهی است که در بسیاری از گونه ها دارای پره های غشایی واضح است.

وی اظهار کرد: طبیعت گیاه گرم و خشک بوده و از ریشه گیاه چسب استخراج می شود که در صنایع کفاشی، کبریت سازی، صحافی کتاب و رنگ استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سریش؛ از کاربرد در صنایع کفاشی تا مصارف دارویی

سریش؛ از کاربرد در صنایع کفاشی تا مصارف دارویی