مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 07:452021-03-14اقتصادي

شکوفایی ریزجلبک ها با تصاویر ماهواره ای رصد می شود


رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ـ بندرعباس، از بررسی شکوفایی ریزجلبک ها با استفاده از تصاویر ماهواره ای در آب های خلیج فارس خبر داد.

- محمد صدیق مرتضوی رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ـ بندرعباس، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، با اشاره به اینکه در خلیج فارس و دریای عمان به تکرار، شکوفایی ریزجلبک ها به صورت تغییر رنگ آب همراه با خسارت ناچیز و یا حتی بدون اثرات مخرب بر آبزیان دیده شده، گفت: اثرات مخرب این پدیده ممکن است مرگ و میر انواع ماهیان، پرندگان دریایی و ساحلی، پستانداران دریایی و بی مهرگان آبزی و دیگر آبزیان باشد.

البته علاوه بر آن در برخی موارد این پدیده با بوی بد همراه بوده که مشکلاتی برای مردم بومی منطقه ایجاد می کند.

رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ـ بندرعباس افزود: به همین دلیل لزوم پایش پیوسته آبهای ساحلی به منظور شناسایی ریزجلبک های شکوفا شده و اقدام به موقع برای کاهش آنها که گاهی مضر هستند، بسیار مهم است.

مرتضوی ادامه داد: تصاویر ماهواره ای با پوشش های منظم از محدوده های وسیع و قدرت تفکیک مکانی و زمانی مختلف، امکاناتی را فراهم می کند که با توجه به ویژگی های طیفی رنگدانه فتوسنتزی در سطح آب و امکان شناسایی آنها با تصاویر اپتیکی و پردازش آنها شکوفایی ریزجلبک را پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکوفایی ریزجلبک ها با تصاویر ماهواره ای رصد می شود

شکوفایی ریزجلبک ها با تصاویر ماهواره ای رصد می شود