مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 07:552021-03-14اجتماعي

درخت سرو 1000 ساله مشهدی در فهرست آثارمیراث طبیعی کشور ثبت شد


مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ثبت درخت «سرو نوش» کهنسال باغ فراگرد در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر از ثبت درخت سرو نوش کهنسال باغ فراگرد در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد و گفت: این درخت از جاذبه های طبیعی شهرستان مشهد است که قدمتی حدود هزار و 35 تا هزار و 85 سال دارد.

  مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: این درخت کهنسال در روستای باغ فراگرد دهستان تبادکان از توابع بخش مرکزی شهرستان مشهد واقع شده است.

وی اظهار کرد: درخت سرو نوش کهنسال روستای باغ فراگرد مشهد در مرکز بافت روستا و در مجاورت واحدهای مسکونی واقع شده است، این درخت با ارتفاع بیش از 12 متر و قطر تنه 2.

5 متر در بافت دشتی و هموار روستا خودنمایی می کند، درخت سرو کهنسال از سرسبزی و سلامت برخوردار و از نمای شمالی و جنوبی دو ظاهر نسبتا متفاوت دارد به طوری که از جنوب به وسیله دیوار واحدهای مسکونی و از سایر جهات با اراضی بایر احاطه شده که این اراضی وقف عام  است.

طبق گفته مکرمی فر، به دلیل اعتقادات محلی، به شاخه های درخت نخ و پارچه بسته شده و گاها  اهالی در پای درخت برای برآورده شدن حاجات خود شمع روشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخت سرو 1000 ساله مشهدی در فهرست آثارمیراث طبیعی کشور ثبت شد

درخت سرو 1000 ساله مشهدی در فهرست آثارمیراث طبیعی کشور ثبت شد