مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 07:552021-03-14فرهنگي

شاعران آیینی مشهد تریبون ندارند


دبیر انجمن ادبی مطلع با اشاره به راه اندازی این انجمن با هدف حمایت از شاعران آیینی مشهد، گفت: شاعران آیینی مشهد تریبون ندارند.

- مسعود یوسف پور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آغاز به کار انجمن ادبی مطلع، اظهار کرد: چندی پیش با پنج نفر از شاعران مشهد در منازل خود در طول هفته جلسات بیهقی خوانی برگزار می کردیم و آن جلسات آغازی بر برگزاری یک جلسه شعر به صورت عمومی بود.

البته ابتدا هدف ما راه اندازی انتشارات بود؛ چراکه معتقد بودیم در مشهد انتشارات خوب وجود ندارد که آثار شاعران را به چاپ برساند و در فضای شعر، به ویژه شعر آیینی با قدرت وارد شود.

وی افزود: بر این اساس با هدف برگزاری جلسه شعر آیینی و ایجاد انتشارات مکانی را اجاره کردیم، اسمی را بر روی آن گذاشتیم و اهدافی برای آن تعیین کردیم.

انتشارات تا هشت ماه دیگر، پس از اخذ مجوزهای مربوطه آغاز به کار می کند و شب شعرها را نیز اکنون آغاز کردیم و دوره های آموزشی نیز به صورت مفصل در حوزه های شعر و ادبیات، مداحی، مناجات خوانی و پویانمایی برگزار می شود.

این شاعر آیینی با بیان این که شاعران آیینی مشهد تریبون ندارند ، خاطرنشان کرد: بقیه شهرها مانند اصفهان، تهران و قم محفل های شعر آیینی قوی دارند، اما در مشهد به این شکل نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاعران آیینی مشهد تریبون ندارند

شاعران آیینی مشهد تریبون ندارند