مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 08:002021-03-14اقتصادي

امکان صادرات برق به ترکیه با خرید اوراق سلف


انتشار اوراق سلف برق صادراتی امروز درحالی برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه در بورس انرژی صورت می گیرد که اگر خریدار این اوراق، مجوز صادراتی داشته باشد میتواند به کشور ترکیه برق صادر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی شرکت برق منطقه ای گیلان در بازار مشتقه بورس انرژی ایران و در نماد سبرق 021 عرضه خواهد شد.

این اوراق دوساله، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات بوده و قرارداد سلف مزبور به انضمام اختیار خرید و فروش تبعی آن عرضه خواهد شد.

در این راستا، روح الله حسینی مقدم، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت با بیان اینکه در صورت خرید اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی به صرف در عرضه اولیه، مجوز صادرات به کشور ترکیه برای خریدار صادر خواهد شد، گفت: دارایی پایه این اوراق، بسته برق صادراتی (انرژی الکتریکی) به کشور ترکیه معادل یک کیلووات در هر ساعت از دوره مصرف در دوره تحویل ، در نظر گفته شده است.

وی هدف از این عرضه را تامین مالی طرح انتقال نیروی برق شانزده شرکت برق منطقه ای عنوان کرد و افزود: شرکت برق منطقه ای گیلان به نمایندگی از شرکت های برق منطقه ای، عرضه کننده این اوراق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان صادرات برق به ترکیه با خرید اوراق سلف

امکان صادرات برق به ترکیه با خرید اوراق سلف