مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 08:252021-03-14پزشكي

تکلیف وزارت بهداشت برای پایش و نظارت بر اصالت دارو و تجهیزات پزشکی


نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) وزارت بهداشت را مکلف به پایش و نظارت به اصالت دارو و تجهیزات پزشکی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان به لایحه بودجه 1400 با اصلاح جزء 4 بند الحاقی 6 موافقت کردند.

براساس جزء 4 بند الحاقی 6 اصلاح شده؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق سازمان ذیربط مکلف است تا پایان آذرماه، ساز و کاری را فراهم نماید که اصالت کلیه اقلام دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی با اولویت داروها و تجهیزات و ملزومات تحت پوشش سازمان های بیمه گر از طریق نسخ الکترونیک با استفاده از سامانه پایش(کنترل) اصالت و رهگیری دارو  قابل پایش و نظارت باشد.

دریافت تعرفه خدمات دارویی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توسط داروخانه های فعال در بخش های دولتی، غیردولتی، خصوصی و خیریه صرفاً در صورت اتصال به سامانه پایش(کنترل) اصالت و رهگیری دارو(تی تک) مجاز خواهد بود.

نمایندگان همچنین جزء 5 بند الحاقی 6 را بدین شرح اصلاح کردند؛ سازمان نظام پزشکی مکلف است ظرف سه ماه در کلیه فرآیندهای الکترونیک تقبل و خرید خدمات سلامت، از طریق سامانه های خود هویت و اصالت پزشکان و امضای الکترونیک آنها را مطابق با ماده (10) قانون تجارت الکترونیک  با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ها، شرکته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف وزارت بهداشت برای پایش و نظارت بر اصالت دارو و تجهیزات پزشکی

تکلیف وزارت بهداشت برای پایش و نظارت بر اصالت دارو و تجهیزات پزشکی