مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 09:302021-03-14سياسي

نقدی بر کتاب «عصر حیرت»/ آیا عصر غیبت، عصر حیرت و سرگردانی است؟


رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا با نقدی بر کتاب «عصر حیرت»، این کتاب را محصول افکار ضد فلسفی عنوان کرد و گفت: کتاب عصر حیرت خواسته یا ناخواسته به خنثی کردن گام دوم انقلاب اسلامی منجر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اندیشه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام رضا غلامی، رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا در جلسه نقد و بررسی کتاب عصر حیرت که 19 اسفند در مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی است.

واقعیت این است که به دلایل گوناگون مایل نبودم وارد نقد این کتاب شوم.

اولاً به نظر من محتوای این کتاب عمدتاً تکراری است و جدای از جناب آقای مهدی نصیری، بعضی دیگر، چه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن، این مطالب را با ادبیاتی شبیه به ادبیات این کتاب مطرح کرده اند.

کتاب عصر حیرت خواسته یا ناخواسته به خنثی کردن گام دوم انقلاب اسلامی منجر می شود رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا افزود: ثانیاً این کتاب ارزش علمی چندانی ندارد.

یعنی نه تنها محصول یک پژوهش آکادمیک و متدیک نیست؛ بلکه به رغم فرمایش آقای نصیری در مقدمه کتاب، از روش اجتهادی مرسوم هم بهره ای نبرده و تصور کرده که استناد به برخی روایات بدون کار اجتهادی- تفسیری روشمند، برای به کرسی نشاندن حرف هایش کفایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقدی بر کتاب «عصر حیرت»/ آیا عصر غیبت، عصر حیرت و سرگردانی است؟

نقدی بر کتاب «عصر حیرت»/ آیا عصر غیبت، عصر حیرت و سرگردانی است؟