مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 11:252021-03-14اقتصادي

دامداران نهاوند پروانه چرای دام دریافت کنند


رییس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: از آن جا که یکی از مشکلات نهاوند در زمینه منابع طبیعی چرای بی رویه دام است، دامدارانی که قصد استفاده از مراتع دارند حتما باید پرونده چرا بگیرند.

- حسن قیاسوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: یکی از معضلات شهرستان نهاوند افزایش بی رویه دام در مراتع است به گونه ای که در برخی مواقع میزان حضور دام بیش از پنج برابر ظرفیت موجود مراتع است.

وی گفت: شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی استقرار عشایر با بیش از 300 هزار راس دام در سطح استان است که در سطح 21 سامانه عشایری گسترده دارد.

رییس اداره منابع طبیعی نهاوند افزود: در مراکز روستایی نیز بیش از 250 هزار راس دام سبک و سنگین تخمین زده می شود که این میزان حجم بزرگی است که بار آن بر عهده مراتع است، همین مساله باعث چرای بی رویه دام از ظرفیت موجود می شود.

وی برداشت برخی از گونه های گیاهان خوراکی مانند موسیر و دیگر گیاهان دارویی را از دیگر عوامل تخریب منابع طبیعی ذکر کرد و افزود: با شروع فصل بهار هر روزه شاهد هجوم افراد متخلف به مراتع هستیم که اقدام به ریشه کن کردن گیاهان دارویی از جمله موسیر کرده و باعث تخریب محیط زیست و منابع طبیعی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامداران نهاوند پروانه چرای دام دریافت کنند

دامداران نهاوند پروانه چرای دام دریافت کنند