مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 13:102021-03-14بين الملل

نحوه کلید خوردن سلطه آمریکا بر یمن


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، یک روزنامه یمنی با انتشار یادداشتی به بررسی چگونگی آغاز سلطه آمریکا بر یمن و سوء استفاده از آسمان این کشور پرداخت؛ - روزنامه یمنی الثوره طی یادداشتی ویژه با بررسی سیر تاریخی تحولات در دوره ریاست جمهوری علی عبدالله صالح و بهانه های مختلف واشنگتن، به بررسی نحوه کلید خوردن سلطه آمریکا بر یمن پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، یک روزنامه یمنی با انتشار یادداشتی به بررسی چگونگی آغاز سلطه آمریکا بر یمن و سوء استفاده از آسمان این کشور پرداخت؛ سلطه ای که با انقلاب 2014 به پایان رسیده و از همان زمان عربستان به نیابت از آمریکا جنگی تمام عیار علیه یمن به راه انداخته است.

پیشینه توطئه؛ زمانیکه پدافند عدن مانع فرود بالگردهای آمریکایی شد در این یادداشت که در روزنامه الثوره به قلم عبدالرحمن الأهنومی منتشر شد، آمده است: در نوامبر سال 2000، بالگردهای آمریکایی تلاش کردند تا در عدن فرود آیند اما پدافند ارتش یمن این تلاش را ناکام گذاشت و در پی آن بود که آمریکا برای نابودی پدافند این ارتش برنامه ریزی کرد.

بنا بر این یادداشت، از سال 2000، علی عبدالله صالح رییس جمهور پیشین یمن، تقویت روابط با آمریکا و بازکردن درهای کشورش به روی آمریکایی ها را آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه کلید خوردن سلطه آمریکا بر یمن

نحوه کلید خوردن سلطه آمریکا بر یمن