مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 اسفند 1399 ساعت 08:352021-03-15اقتصادي

نصب اولین سامانه ضد تگرگ خراسان شمالی در جاجرم


به همت کشاورزان و مسئولین اولین سامانه ضد تگرگ از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در منطقه صادق آباد جاجرم نصب شد - ابوالفضل عباسیان در گفتگو با خبرنگار فارس در جاجرم اظهار کرد: تگرگ هرساله خسارت زیادی به باغات پسته و سایر محصولات کشاورزی وارد می کند که به همت کشاورزان و مسئولین، اولین سامانه ضد تگرگ از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در منطقه صادق آباد جاجرم نصب شد.

وی افزود: سامانه ضد تگرگ دارای یک ژنراتور تولید موج انفجاری است که با استفاده از مخلوط گاز استیلن با هوا در محفظه مخصوص به نام محفظه ی انفجار در پایین دستگاه انفجاری که حاصل آن یک موج فشاری مخصوص به نام سالیتون ، ایجاد می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم تصریح کرد: این سامانه از طریق انفجار به طور مکرر در هر 4 تا 6 ثانیه تولید امواجی با برد بالاتر از 12 کیلومتر که امواج  با توجه به پتانسیل ابرها و ارتفاع آن ها شعاعی در حدود 500 متر که شامل 80 تا 100 هکتار را تحت پوشش قرار می دهند .

وی ادامه داد: شهرستان جاجرم  با توجه به اینکه دارای 1500 هکتار باغ پسته  است که از پتانسیل تولید بالایی برخوردار  و همچنین وجود 10000 هکتار زراعت پاییزه و بهاره که هرساله در معرض خطر تگرگ بوده نیاز اساسی به نصب این دستگاه در مناطق مختلف هست که کشاورزان می توانند با دریافت تسهیلات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب اولین سامانه ضد تگرگ خراسان شمالی در جاجرم

نصب اولین سامانه ضد تگرگ خراسان شمالی در جاجرم