مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 اسفند 1399 ساعت 13:552021-03-15سياسي

تکلیف بانک مرکزی به اعتبارسنجی چک از طریق خودپردازها


در جلسه کمیسیون متبوعش تکالیف بانک مرکزی برای حسن اجرای قانون اصلاح قانون چک مشخص و ابلاغ شد و در جلسات آتی گزارش آن دریافت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی خضریان با اشاره به نشست عصر امروز(دوشنبه) کمیسیون اصل 90 قانون اساسی که با حضور قائم مقام رییس کل بانک مرکزی و معاونان این سازمان درباره روند اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک برگزار شد، گفت: قانون اصلاح قانون صدور چک در سال 97 با هدف اعتباربخشی به چک، کاهش چک های برگشتی و افزایش تقارن اطلاعاتی میان صادرکننده و گیرنده چک، به تصویب مجلس رسید.

وی با بیان اینکه در بخشی از این قانون تکالیف متعددی بر عهده بانک مرکزی، قوه قضاییه و وزارت اقتصاد قرار داده شد که برخی از آنها توسط دستگاه های اجرایی اجرا شد، عنوان کرد: با این حال برخی از این تکالیف مصرح قانونی انجام نشده بود که کمیسیون اصل نود باید از علت عدم اجرا و چرایی توقف اجرای آن مطلع می شد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 افزود: از این رو کمیته اقتصادی، فنی و عمرانی کمیسیون اصل نود گزارشی به صحن کمیسیون ارائه کرد که در ادامه آن جلساتی با رییس بانک مرکزی و مسئولان این سازمان داشتیم و نشست امروز با قائم مقام و معاونان بانک مرکزی نیز در همین راستا برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف بانک مرکزی به اعتبارسنجی چک از طریق خودپردازها

تکلیف بانک مرکزی به اعتبارسنجی چک از طریق خودپردازها