مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 اسفند 1399 ساعت 14:202021-03-15سياسي

امضای تفاهم نامه میان شورای عالی استانها و مدرسه حکمرانی شهید بهشتی


تفاهم نامه همکاری میان شورای عالی استان ها و مدرسه حکمرانی شهید بهشتی با هدف ارائه آموزش های لازم برای حکمرانی، به اعضای شوراهای شهر و روستا امضا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عصر امروز تفاهم نامه همکاری میان شورای عالی استان ها و مدرسه حکمرانی شهید بهشتی منعقد شد.

در مقدمه این تفاهم نامه آمده است: تحولات دوران حاضر شکل جدیدی به جامعه شهری و روابط آن داده است.

جامعه نوین شهری با ویژگی هایی چون ناهمگونی جمعیتی، تحرک اجتماعی بالا، تفکیک و قشربندی اجتماعی گسترده و سازمان دهی اجتماعی و سیاسی جدید به همراه مطالبات گوناگون و پراکنده سیاسی- اجتماعی و مدنی شهروندان، زمینه ساز شکل گیری روابط جدیدی میان آنان و حاکمیت شده است.

به علت پیچیدگی های محیطی فراوان و متغیرهای گوناگون، حکمرانی محلی یک از شیوه های پاسخ به این نوع از مشکلات است که باید در جمهوری اسلامی ایران نیز مورد مطالعه عمیق قرار گیرد.

از آنجا که ساز و کار حکمرانی محلی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده و قانون این وظیفه را به شوراهای اسلامی شهر و روستا و شورای عالی استانها داده است، لازم است آموزش های لازم برای آشنایی اعضای محترم شورای عالی استانها در گام اول و تکرار همین آموزش ها برای نمایندگان محترم شورای اسلامی در شهر و روستاها در گام دوم صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای تفاهم نامه میان شورای عالی استانها و مدرسه حکمرانی شهید بهشتی

امضای تفاهم نامه میان شورای عالی استانها و مدرسه حکمرانی شهید بهشتی