مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 05:402021-03-16پزشكي

نتایج آزمایش اولیه داروی درمان آلزایمر موفقیت آمیز بود


بر اساس نتایج تحقیقات جدید منتشرشده، به نظر می رسد که داروی تجربی ارائه شده برای درمان بیماری آلزایمر در افراد مبتلابه بیماری آلزایمر زودرس روند کاهش شناختی را آهسته کند.

- ایسنا/خراسان رضوی بر اساس نتایج تحقیقات جدید منتشرشده، به نظر می رسد که داروی تجربی ارائه شده برای درمان بیماری آلزایمر در افراد مبتلابه بیماری آلزایمر زودرس روند کاهش شناختی را آهسته کند.

به نقل از نیوز، این دارو، دوناماب (donanemab)، آنتی بادی است که پلاک هایی به نام آمیلویید بتا را که تصور می شود در بیماری آلزایمر نقش دارند در مغز مورد هدف قرار داده و از بین می برد.

بر اساس نتایج مطالعه منتشرشده در مجله پزشکی نیوانگلند و نتایج ارائه شده در کنفرانس بین المللی آلزایمر و بیماری پارکینسون سال 2021، مقایسه بین افراد دریافت کننده دوناماب با افرادی که در این مطالعه دارونما را دریافت نکردند نشان داد، طی یک سال و نیم 32درصد کاهش شناختی کندتر شده بود.

همچنین در افرادی که داروی آزمایشی دریافت کردند میزان پلاک های آمیلویید در مغز نیز کاهش بیشتری داشت.

هوارد فیلیت، دانشمند مغز و اعصاب و مدیر علوم بنیاد کشف دارو آلزایمر که در این پژوهش شرکت نکرده بود، گفت: نتایج حاصل از این مطالعه نسبتا کوچک و زودهنگام نشان می دهد که ممکن است این دارو، مزایای نسبتا مفیدی از نظر شنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتایج آزمایش اولیه داروی درمان آلزایمر موفقیت آمیز بود

نتایج آزمایش اولیه داروی درمان آلزایمر موفقیت آمیز بود