مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 09:302021-03-16سياسي

مدیریت هیجان نوجوانان در چهارشنبه سوری


یک روانشناس معتقد است شاد بودن اتفاق خوبی است و یکی از نیازهای فطری بشر است.

نوجوانان و جوانان به لحاظ داشتن نیروی مظاعف مترصد فرصتی هستند که شادی و نشاط خود را اظهار و اقدام به تخلیه انرژی درونی خود نمایند.

- عبدالصالح خزایی در گفت وگوبا ایسنا با بیان اینکه چهارشنبه سوری یکی از جشن های باستانی است که از دیرباز در فرهنگ سنتی کشور ما زنده نگه داشته شده است، افزود: این جشن آمیزه ای از رسوم متفاوت در قومیت های مختلف کشور است؛ آیین هایی مانند کوزه شکنی، قاشق زنی، فال گوشی و گره گشایی، شاهنامه خوانی، شال اندازی، اسفند دودکردن و نمک گرداندن در این روز از قدیم معمول بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اما متاسفانه امروزه خیلی از این سنت ها به فراموشی سپرده شده است و به جای آن نوجوانان و جوانان به استفاده از موادمحترقه خطرناک، بمب های دست ساز و ترقه های غیراستاندارد و کارهای خطرناک روی آورده اند که با انفجار آنها در اماکن عمومی، محیط های مسکونی ضمن ایجاد رعب و وحشت در همشهریان و همچنین با رقم زدن حوادث تلخ، خود و اطرافیان شان را نیز در معرض مصدومیت و مجروحیت قرار می دهند و این آیین ملی را به تلخی و سیاهی می کشانند.

این کارشناس می گوید: جهت پیشگیری از آسیب های احتمالی در فرزندان مان به پرورش و تقویت مهارت مدیریت هیجانات در آنها نیازمندیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت هیجان نوجوانان در چهارشنبه سوری

مدیریت هیجان نوجوانان در چهارشنبه سوری