مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 10:352021-03-16دانش

سم بی آبی، جمعیت روستایی هرمزگان را می خشکاند / حکایت تلخ مهاجرت از روستا ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اسما کارجونژاد؛* خاموش شدن ابدی چراغ خانه های روستایی غمی بزرگ بر دل طبیعت گرم و خشک بندرعباس می اندازد؛ - پدیده مهاجرت مدتی است که گریبان گیر روستا های هرمزگان شده است؛ مهاجرتی که دلیل آن بی آبی و محرومیت مردم روستانشین بوده و آن ها را به سمت شهرنشینی و ترک زادگاهشان سوق می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اسما کارجونژاد؛* خاموش شدن ابدی چراغ خانه های روستایی غمی بزرگ بر دل طبیعت گرم و خشک بندرعباس می اندازد؛ خانه هایی که خالی می شوند و حیات منطقه را از تکاپو می اندازند و مردمانی که برای حفظ حیات خود، زادگاهشان را به ناچار رها می کنند و دل از گرمای زندگی روستایی کنده و به زندگی خشک شهری دل می سپارند.

چرا که بی آبی تهدید بزرگی برای زندگی روستانشینان هرمزگان است.

محرومیت روستا ها از آب شرب سالم و خشکسالی های پی درپی و شنیدن وعده هایی پوچ از مسئولان، بیشتر روستانشینان را مصمم به مهاجرت از این مناطق و رفتن به شهر ها برای تامین زندگی بهتر می کند.

استان هرمزگان با وجود منبع آبی بزرگی همچون دریا، آمار های رو به افزایشی از مهاجرت روستایی را بر اثر کمبود آب رقم زده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سم بی آبی، جمعیت روستایی هرمزگان را می خشکاند / حکایت تلخ مهاجرت از روستا ها

سم بی آبی، جمعیت روستایی هرمزگان را می خشکاند / حکایت تلخ مهاجرت از روستا ها