مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 10:352021-03-16اقتصادي

سد نهب با ظرفیت 130 میلیون لیتر مکعب افتتاح شد


سد نهب با ظرفیت 130 میلیون لیتر مکعب به بهره برداری رسید - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر قاسم تقی زاده ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح و آب گیری سد نهب اظهار کرد: سد خاکی نهب در 70 کیلومتری شهر قزوین با ارتفاع 48/5 متر مکعب احداث شد.

معاون آب و ابفا وزارت نیرو اذعان کرد: حدود 85 درصد از مراحل احداث سد نهب در دولت جاری انجام و طبق تأکیدات رییس جمهور حدود 160 میلیارد تومان برای بهره برداری از این سد در سال جاری تخصیص داده شده است.

وی افزود: این سد با حجم 130 میلیون متر مکعب از سد لتیان نیز بزرگ تر بوده و بر روی رودخانه پر تلاطم این منطقه احداث شده است.

این مسئول ابراز کرد: رودخانه نهب در گذشته چهار شهر را تحت پوشش خود قرار می داد اما به دلیل تلاطم های بسیار به طور صحیح بهره بردادی نمی شد و کشاورزان قادر به استفاده صحیح از این رودخانه نبودند.

وی گفت: هم اکنون 90 چاه به طور تدریجی به سوی این سد هدایت می شوند و احداث این سد سبب ذخیره سازی و تنظیم ورود نابهنگام آب رودخانه، تحت پوشش قرار دارن و کنترل آب برای اراضی تحت پوشش، مدیریت سیلاب های مخرب شده است.

این مسئول تصریح کرد: هم اکنون که حدود یک هفته از آبگیری سد نهب می گذرد حدود 10 میلیون متر مکعب آب در این سد جمع آوری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد نهب با ظرفیت 130 میلیون لیتر مکعب افتتاح شد

سد نهب با ظرفیت 130 میلیون لیتر مکعب افتتاح شد