مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 اسفند 1399 ساعت 04:552021-03-17سياسي

تربیت تفکرمحور زمینه پژوهش و تولید در جامعه را فراهم می سازد


استاد حوزه علمیه، تربیت تفکر محور را یکی از روش های تربیتی در نظام تربیت دانست و گفت: آموزش تفکر محور در نظام آموزشی مدارس و دانشگاه ها بسیار مهم می باشد چراکه نتیجه آن پژوهش و تولید است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام لونی طی سخنانی در حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: نگرش های تربیتی موجود در متن جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باکمی تأمل و تفکر سه نوع نگرش در جامعه با درجات متفاوت یافت می شود.

وی افزود: عده ای با دقت تمام متمرکز در تربیت دینی فرزندان می شوند و این تمرکز به حدی است که حق اختیار و انتخاب و اراده فرد تربیت شونده نادیده گرفته می شود که درنتیجه نوعی جمود در نگرش تربیتی ایجاد خواهد شد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عده ای دیگر بر گروه اول ایراد وارد می کنند و مدعی هستند در این نوع تربیت، اراده تربیت شونده سلب شده است به همین خاطر به شدت به تربیت شونده به ویژه به فرزندان آزادی محض می دهند و افراطی و منفعلانه عمل می کنند.

لونی تأکید کرد: در تربیت نوع اول مسئولیت صددرصدی ایجاد می شود و در نگرش تربیتی نوع دوم اصلاً والدین و مربیان مسئولیتی برای خود قائل نیستند و از مسئولیت شانه خالی می کنند.

وی یادآور شد: در تربیت نوع دوم به جای والدین که از عوامل مهم تربیتی هستند دوستان و محتوای فضای مجازی که مخرب هستند جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تربیت تفکرمحور زمینه پژوهش و تولید در جامعه را فراهم می سازد

تربیت تفکرمحور زمینه پژوهش و تولید در جامعه را فراهم می سازد