مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 اسفند 1399 ساعت 05:252021-03-17فرهنگي

نویسنده ای که بچه های رهبر با کتاب های او تربیت شده اند


27 اسفند سال 1300 شمسی «مهدی آذر یزدی» به دنیا آمد و چه خوب شد که به دنیای ما آمد و قصه گفت و شهد و شکر ریخت در گوش و جان ما.

پیرمرد قصه گوی ایران، مدرسه هم نرفته بود هیچ وقت در عمرش؛ - همین دیروز گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: همه کودکی اش را کار کرده بود و در زندگی اش رفاه نداشت، اما نعمت داشت؛ پدری مذهبی و مقید به آداب زندگی ایرانی داشت و مادری که سواد قرآن خواندن داشت و نعمت سومش عشق به کتاب بود که شدید بود.

همین عشق، آقا مهدی را قصه گو کرد و آن عشق را که خدا گذاشته بود در وجودش تقسیم کرد و تکثیر کرد و نسل های ایرانی ها را عاشق کرد؛ عاشق قصه.

ساده بود و ساده زندگی کرد و ساده نوشت؛ قلب و قلمش را خالص نگه داشت.

از 35 سالگی که شروع کرد به قصه گویی برای کودکان تا روزی که مهمان این دنیا بود، حدود 30 کتاب نوشت و اغلب برای کودکان و از همه خوب تر قصه های خوب برای بچه های خوب که بیش از 60 بار تجدید چاپ شده است.

حالا لابد بچه هایی هم بوده اند که زیاد خوب نبودند و با این قصه ها خوب شدند یا خوب بودند و با این قصه ها عالی شدند! مهدی آذر یزدی را پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران لقب داده اند قصه های دهه شصت آقا مهدی اول کار قصه های کلیله و دمنه را در سال 1335 گفت برایمان و بعد قصه های مرزبان نامه و بعد سندبادنامه و قابوس نامه .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نویسنده ای که بچه های رهبر با کتاب های او تربیت شده اند

نویسنده ای که بچه های رهبر با کتاب های او تربیت شده اند