مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 اسفند 1399 ساعت 06:152021-03-17دانش

چرا دیگر دانشگاهی مانند تهران، شریف و امیرکبیر ساخته نشد؟


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ساخت دانشگاه هایی از جمله دانشگاه تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر زمان می برد و الان دیگر امکان پذیر نیست.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با ایلنا با اشاره به اینکه چرا دیگر شاهد ساخت و تاسیس دانشگاه هایی در سطح دانشگاه تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر در کشور نبوده ایم؟ گفت: ساخت دانشگاه هایی از جمله دانشگاه تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر زمان می برد.

فکر می کنید آیا در اروپا و انگلیس دیگر می توانند، دوباره دانشگاه هایی مثل آکسفورد و کمبریج احداث کنند؟ وی خاطرنشان کرد: ما برای شکل گیری دانشگاه باید هم ظرفیت های لازم را ببینیم و هم این ظرفیت ها را فراهم کنیم.

این که یک مجموعه بیاید از یک جای کوچک با یک ضعف عمومی آهسته آهسته جلو برود، تا 40 ،50 سال دیگر به دانشگاه شریف یا دانشگاه تهران برسد، الان دیگر امکان پذیر نیست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که چرا ایران طی این 40 سال اخیر نتوانسته اقدامی برای تاسیس یک دانشگاه در سطح دانشگاه های مذکور کند؟ گفت: ما تقریباً چیزی حدود 60 دانشگاه در کشور داریم که دانشگاه های بزرگی هستند و اینها اقداماتی است که طی همین سال ها انجام شده است، اما واحد کوچکی که در یک شهرستان به صورت اجاره ای مدیریت می شود باید در یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دیگر دانشگاهی مانند تهران، شریف و امیرکبیر ساخته نشد؟

چرا دیگر دانشگاهی مانند تهران، شریف و امیرکبیر ساخته نشد؟