مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 اسفند 1399 ساعت 08:352021-03-17اقتصادي

89 درصد زکات در بخش محرومین هزینه می شود


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: 89 درصد زکات جمع آوری شده برای محرومین و 11 درصد آن نیز در پروژه های عام المنفعه استان که تعداد آنها 25 پروژه است، - هدایت صفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با ارائه گزارشی از میزان زکات جمع آوری شده در استان اظهار کرد: اگر به دنبال این هستیم که زکات در جامعه به عنوان یک گفتمان غالب نهادینه شود نباید به موضوع زکات نگاه تک بعدی و صرفاً درآمدی داشته باشیم  چون معتقدیم آثار و فواید پایین دستی زکات کمک به نیازمندان و پروژه های عمرانی است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به رشد 98 درصدی و تحقق 160 درصدی زکات در استان زنجان گفت: دستگاه های تبلیغی، تبیینی و رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید به عنوان یک وظیفه و تعهد جریان سازی و گفتمان سازی را که یک فرهنگ غالب است در جامعه ترویج دهند تا دبیرخانه زکات در جمع آوری این فریضه الهی تنها نباشد.

صفری ادامه داد: 89 درصد زکات جمع آوری شده برای محرومین و 11 درصد آن نیز در پروژه های عام المنفعه استان که تعداد آنها 25 پروژه است، هزینه شده است.

وی ادامه داد: برای ترویج و احیای فرهنگ زکات استفاده از مبلغین و مسؤولین زکات کمیته امداد در دوره های تخصصی جهاد کشاورزی سراسر کشور برای تبیین موضوع به ویژه مهندسین پهنه، اولویت جدی به زکات دهندگان برتر استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

89 درصد زکات در بخش محرومین هزینه می شود

89 درصد زکات در بخش محرومین هزینه می شود