مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 اسفند 1399 ساعت 09:052021-03-17اقتصادي

ذخایر گچ ایران 200 میلیون تن بیشتر از آمریکاست


سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با بیان این که 255 معدن فعال گچ در کشور وجود دارد گفت: ظرفیت تولید این محصول 31 میلیون تن در سال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، اردشیر سعدمحمدی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان این که 5 معدن در حال تجهیز برای بهره برداری است، اظهار داشت: در سال 98، 10 میلیون تن و امسال 13 میلیون تن گچ از معادن کشور استخراج شده است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: تا یکی دو سال گذشته اکتشاف حرفه ای برای ژیپس (سنگ گچ) انجام نداده بودیم، زیرا گچ حاصل از پخت ژیپس برای مصارف ساختمانی، کیفیت مناسب نداشت و به این علت استخراج و بهره برداری از آن کم بود، اما با فناوری در این ماده در دنیا و افزایش نرخ ارز، استفاده از این ماده در دستور کار قرار گرفت.

سعدمحمدی افزود: دو تا سه معدن در سمنان ژیپس می فروشند و برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری آن باید به شرایط اقتصادی برای سرمایه گذاری در این باره نگاه کرد که آیا سرمایه گذاری در ان منطقی است و امکان رقابت در بازارهای جهانی پس از سرمایه گذاری وجود دارد؟ وی با بیان این که میزان مصرف داخلی آن قدری نیست که برای فراوری ژیپس سرمایه گذاری انجام شود، گفت: البته ایجاد صنایع تبدیلی برای افزایش ارزش افزوده از مواد خام حرف درستی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر گچ ایران 200 میلیون تن بیشتر از آمریکاست

ذخایر گچ ایران 200 میلیون تن بیشتر از آمریکاست