مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 اسفند 1399 ساعت 09:502021-03-17سياسي

یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) اصلاح در وضعیت امت پیامبر(ص) بود


باید دانست که ظلم از جهل ناشی می شود؛ جهلی که جامعه عصر امام حسین علیه السلام را فرا گرفت، لیکن نهضت حسینی، از باب قاعده حفظ نظام، صیانت از ساختار اجتماعی امت اسلامی، - یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) اصلاح در وضعیت امت پیامبر(ص) بود باید دانست که ظلم از جهل ناشی می شود؛ جهلی که جامعه عصر امام حسین علیه السلام را فرا گرفت، لیکن نهضت حسینی، از باب قاعده حفظ نظام، صیانت از ساختار اجتماعی امت اسلامی، بر مدار عدالت طلبی و مبارزه با ظلم، آنان را از جهالت و گمراهی رهایی بخشید.

لذا در زیارت معروف اربعین می خوانیم: وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَهِ وَ حَیْرَهِ الضَّلالَهِ؛ او (حسین) خون پاکش را در راه تو نثار کرد، تا بندگانت را از جهالت و حیرت گمراهی نجات دهد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، میلاد با سعادت امام حسین(ع)، بهانه ای است برای بازشناسی حماسه عاشورا که به علت بهره گیری از ماهیت ظلم ستیزانه در معنا بخشی مبارزات جوامع بشری علیه ظلم و ستم نقش به سزایی ایفا کرده است.

سعید شیری- استاد علوم قرآن و حدیث- در یادداشتی که به صورت اختصاصی به مناسبت سوم شعبان میلاد امام حسین (ع) در اختیار ایسنا قرار داده، آورده است: یکی از مسائل مربوط به ماجرای قیام امام حسین علیه السلام، چراییِ قیام آن حضرت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) اصلاح در وضعیت امت پیامبر(ص) بود

یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) اصلاح در وضعیت امت پیامبر(ص) بود