مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 اسفند 1399 ساعت 10:452021-03-17اقتصادي

عشایر ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن گوشت قرمز را دارند


عشایر ظرفیت تولید 300 هزارتن گوشت در سال را دارند که از طریق اصلاح نژاد دام و اصلاح روش تغذیه دام می توانیم به این عدد برسیم.

- ، شاهپور علایی مقدم افزود: عشایر، رنگین کمانی از فرهنگ ایرانی هستند که 200 هزار تن گوشت معادل 35 درصد از گوشت قرمز مورد نیاز کشور را از منابع دام سبک تولید می کنند.

رییس سازمان امور عشایری ایران اظهار داشت: عشایر ظرفیت تولید 300 هزار تن گوشت در سال را دارند و از طریق اصلاح نژاد دام و اصلاح روش تغذیه دام می توانیم به این عدد برسیم.

وی با بیان اینکه سالانه یک واحد درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر اختصاص می یابد، گفت: در چهار سال گذشته دو هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به عشایر پرداخت کردیم که باعث افزایش 37 هزار تنی تولید گوشت در مناطق عشایری شده است.

علایی مقدم با بیان اینکه جمعیت عشایر قابل توجه نیست اما به عنوان حافظان منابع طبیعی و مرزداران بی مزد، پاسدار فرهنگ ایران و سندی از آبا و اجداد ایرانیان هستند اظهارداشت: عشایر کمترین فشار را بر منابع آب زیرزمینی دارند و به عنوان یک جامعه متحرک به آنان خدمات می دهیم که به دلیل همین تحرک خدمات رسانی به آنان مشکل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن گوشت قرمز را دارند

عشایر ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن گوشت قرمز را دارند