مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 اسفند 1399 ساعت 16:402021-03-17ورزشي

آغاز اولین فصل کاوش در محوطه باستانی تپه رستم سیستان


سرپرست تیم کاوش وباستان شناسی دانشگاه زابل گفت: برای نخستین بار کاوش در تپه رستم سیستان توسط اعضای هیات علمی گروه باستانشناسی این دانشگاه با اهدافی جدید و رویکردی متفاوت آغاز گردید.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست تیم کاوش وباستان شناسی دانشگاه زابل گفت: برای نخستین بار کاوش در تپه رستم سیستان توسط اعضای هیات علمی گروه باستانشناسی این دانشگاه با اهدافی جدید و رویکردی متفاوت آغاز گردید.

دکترحسینعلی کاوش در گفت وگو با ایسنا افزود: در این فصل از حفاری که با صدور مجوز توسط پژوهشکده باستان شناسی کشور آغاز شده است، تعداد 12 نفر از دانشجویان ترم آخر رشته باستان شناسی به مدت 45 روز در عرصه ی فعالیت میدانی به کسب تجربه خواهند پرداخت و با توجه به اهداف و به منظور یافتن پاسخ های احتمالی، یک ترانشه 5*5 با هدف شناسایی آثار معماری و یک گمانه 2*2 برای لایه نگاری تعیین و کاوش می گردد.

وی ادامه داد: در دشت جنوبی منطقه سیستان یک محوطه اصلی به نام شهرسوخته داریم وبیش از 600 محوطه اقماری که همزمان با شهرسوخته بوده دراین منطقه وجود دارد.

وی اضافه کرد: باتوجه به کاوش های صورت گرفته توسط دانشگاه زابل و دانشگاه سیستان و بلوچستان تاکنون 7 محوطه اقماری ازجمله تپه طالب خان، گرازیانی، یلدا، رستم، دشت، صادق مورد کاوش قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اولین فصل کاوش در محوطه باستانی تپه رستم سیستان

آغاز اولین فصل کاوش در محوطه باستانی تپه رستم سیستان