مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 اسفند 1399 ساعت 16:502021-03-17بين الملل

حمله هوایی به مواضع طالبان در افغانستان


سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان امروز اعلام کرد که مواضع طالبان در قندهار هدف حمله جنگنده های آمریکایی قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، سانی لگیت (Sonny Leggett) سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان امروز چهارشنبه در پیامی توییتری از حمله به مواضع طالبان در ولایت قندهار افغانستان خبر داد.

سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان در این خصوص نوشت که این حملات در شهرستان های ژیری و اسپین بولدک ولایت قندهار انجام شده است.

سانی لگیت افزود که این حملات براساس توافق کابل- واشنگتن انجام شد و هدف آن حمایت از نیرو های افغانستانی بوده و طی 48 ساعت گذشته صورت گرفته است.

مذاکرات بین الافغانی از سپتامبر 2020 آغاز شد؛ حال آنکه تاکنون راه به جایی نبرده و خشونت ها نیز به واسطه عدم تمایل نیرو های بیگانه و اشغالگر برای خروج از این کشور، افزایش یافته است.

در سال 2020، شمار تلفات غیرنظامیان در درگیری های افغانستان، 8 هزار و 820 نفر بود که در مقایسه با 2019، کاهشی 15 درصدی را تجربه کرد.

اما نکته نگران کننده، تغییر روند تلفات و صعودی شدن بی سابقه آن در سه ماهه پایانی 2020 است که با آغاز مذاکرات بین الافغانی مصادف شده است.

در حالی که از هفته های گذشته، بار دیگر مذاکره میان طالبان و کابل بعد از چند هفته بلاتکلیفی از سر گرفته شد؛ سازمان ملل طرفین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله هوایی به مواضع طالبان در افغانستان

حمله هوایی به مواضع طالبان در افغانستان