مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اسفند 1399 ساعت 10:002021-03-18سياسي

سند فرهنگی بین خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان تدوین شود


معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی گفت: پیشنهاد خراسان شمالی تدوین سند فرهنگی بین این استان و آخال ترکمنستان است تا تعاملات بر اساس این سند برقرار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی بیگ زاده صبح پنج شنبه در نشست ویدئو کنفرانس با معاون استاندار آخال از کشور ترکمنستان بر تقویت تعاملات فرهنگی بین دو کشور با هدف استحکام روابط تاکید کرد و اظهار داشت: مرز ایران و ترکمنستان مرز صلح است.

معاون استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مردم ایران و ترکمنستان اشتراکات زیادی دارند، گفت: هر ساله ایرانیان به مانند مردم ترکمنستان عید نوروز را جشن می گیرند که این یکی از نقاط اشتراکی بین دو کشور است.

وی افزود: حس اعتماد متقابل به یکدیگر علت اصلی دوستی دو ملت ایران و ترکمنستان است که موجب شده است دو کشور با بهره مندی از این ویژگی، فرصت همکاری های بیشتر را فراهم کرده و در شرایط سیاسی و اقتصادی مختلف از حیات تاریخی خود فاصله نگرفته و همیشه از یکدیگر حمایت کنند.

بیگ زاده با تاکید بر اینکه دو ملت ایران و ترکمنستان نقاط مشترک فرهنگی زیادی دارند که نقش بسزایی در ارتباطات سیاسی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی دارد، گفت: یکی از نقاط فرهنگی مشترک دو کشور مخدومقلی فراغی، شاعر مشهور ترکمن است که هر ساله علاقمندان زیادی از کشور ترکمنستان در آرامگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند فرهنگی بین خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان تدوین شود

سند فرهنگی بین خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان تدوین شود