مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اسفند 1399 ساعت 13:552021-03-18اجتماعي

برخورد با سودجویان فروش سمندر در شهریار


رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار با اشاره به سو استفاده برخی سودجویان برای فروش سمندر لرستانی در بازار فروش آبزیان گفت: یگان حفاظت محیط زیست با نظارت و پایش مستمر و روزانه با متخلفین برابر قوانین و مقررات برخورد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهریار، شیدا آکار رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و ضرورت حفاظت و حمایت از گونه های زیست محیطی به ویژه گونه اندمیک سمندر لرستان که در برخی موارد ممکن است در بازار فروش آبزیان تزیینی و ماهیان قرمز ایام عید نوروز و نگهداری آن در آکواریوم، در سطح شهر توسط سودجویان بفروش برسد، از این رو یگان حفاظت محیط زیست با نظارت و پایش مستمر و روزانه با متخلفین برابر قوانین و مقررات برخورد می کند.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و به موجب اصل پنجاهم قانون اساسی کشور که حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از جنوب شرقی شهرستان پلدختر و شمال خوزستان یافت شد.

  آکار اضافه کرد: برخی از اهالی منطقه، این جاندار زیبا را با نام های حاجی باریکو، قمی یا وقفی و چرق و پرق می شناسند و این گونه در طبقه بندی لیست سرخ IUCN در طبقه به شدت در معرض خطر انقراض یا بحرانی قرار گرفته است و روند جمعیتی آن روبه کاهش می باشد و از مهمترین عوامل تهدید کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد با سودجویان فروش سمندر در شهریار

برخورد با سودجویان فروش سمندر در شهریار