مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اسفند 1399 ساعت 21:002021-03-18بين الملل

چرا ایران به نشست یک روزه افغانستان در مسکو دعوت نشد؟


به عقیده تحلیلگران توافقنامه افغانستان طی هفته های آینده یکی از خبرهای اصلی بین المللی خواهد بود، اما از ایران برای شرکت در نشست یک روزه در مسکو دعوت نشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ ایرنا نوشت: نشست بین المللی در مورد حل و فصل در افغانستان، امروز پنجشنبه در قالب تروییکای موسوم به گسترش یافته (روسیه ، ایالات متحده ، چین و پاکستان) ، نمایندگان دولت افغانستان ، گروه طالبان و همچنین هیات های قطر و سازمان ملل متحد در مسکو برگزار شد.

هیاتی به ریاست عبدالله عبدالله از سوی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، یک هیات از مذاکره کننده افغانستان به ریاست محمدمعصوم استانکزی به همراه متین بیک، احمدنادر نادری و حبیبه سرابی، گروه طالبان به سرپرستی ملا برادر و هیات های سیاسی روسیه، آمریکا، چین، پاکستان، قطر، سازمان ملل در این نشست حضور داشتند .

وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد: طرفین مذاکره کننده در این نشست راه های کمک به پیشرفت مذاکرات در داخل افغانستان، کاهش خشونت، توقف اقدامات مسلحانه و مبارزه با قاچاق موادمخدر با هدف دستیابی به صلحی پایدار را بررسی کردند.

سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مراسم افتتاح این نشست اظهار داشت که گروه تروریستی داعش تلاش می کند از وضعیت کنونی افغانستان برای تحکیم موقعیت خود در این کشور استفاده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ایران به نشست یک روزه افغانستان در مسکو دعوت نشد؟

چرا ایران به نشست یک روزه افغانستان در مسکو دعوت نشد؟