مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اسفند 1399 ساعت 22:152021-03-18فرهنگي

شناخت هویت بومی با زبان هنر، تاثیرگذاری بین المللی دارد


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جوانان ما نیاز دارند که به میراث کهن و هویت بومی خود توجه کنند چرا که شناخت تاریخ و هویت بومی با زبان هنر و از طریق این مفاخر تاثیرگذاری ملی و بین المللی دارد.

- جعفر مروارید در سفر به شهرستان تربت جام و دیدار با هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی، کریم کریمی که به تازگی نشان درجه یک هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است، اظهار کرد: تربت جام شهری غنی با میراثی کهن است و در دو حوزه موسیقی مقامی، آیینی و هنرهای نمایشی دارای پیشینه غنی و ماندگار است.

فاروق کیانی و کریم کریمی نیز از گنجینه های زنده میراث فرهنگی کشور محسوب می شوند و با آموزش و تربیت جوانان علاقه مند به فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی، می توانند سنت های بومی را توسعه دهند.

وی ادامه داد: جوانان ما نیاز دارند که به میراث کهن و هویت بومی خود توجه کنند چرا که شناخت تاریخ و هویت بومی با زبان هنر و از طریق این مفاخر تاثیرگذاری ملی و بین المللی دارد.

این هنرمندان پیشکسوت الگوهای خوبی برای جوانان هستند و اگر این الگوها معرفی شوند، الگوهای ناسالم پررنگ نمی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این سفر در دیدار با فاروق کیانی، هنرمند تربت جامی که عنوان انتخاب گنجینه زنده بشری از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناخت هویت بومی با زبان هنر، تاثیرگذاری بین المللی دارد

شناخت هویت بومی با زبان هنر، تاثیرگذاری بین المللی دارد