مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 اسفند 1399 ساعت 05:452021-03-19دانش

فرضیه جدید دانشمندان درباره منشا جرم عجیب سیگار شکل در فضا


دانشمندان فرضیه جدیدی درباره منشا جرم فضایی سیگار شکل که در سال 2017 توسط تلسکوپ Pan-STARRS1 در هاوایی رصد شد و اوموآموا (Oumuamua) نام دارد مطرح کردند و می گویند این جرم این هیچ ارتباطی با تمدن فرازمینی ها ندارد.

- دانشمندان فرضیه جدیدی درباره منشا جرم فضایی سیگار شکل که در سال 2017 توسط تلسکوپ "Pan-STARRS1" در هاوایی رصد شد و "اوموآموا"(Oumuamua) نام دارد مطرح کردند و می گویند این جرم این هیچ ارتباطی با تمدن فرازمینی ها ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گرچه این جرم مانند یک دنباله دار بود اما دارای ویژگی هایی بود که به حدی عجیب بودند که نمیشد آن را در دسته خاصی از اجرام فضایی طبقه بندی کرد.

استیون دش (Steven Desch) و آلن جکسون (Alan Jackson) دو اخترفیزیکدان دانشکده زمین و اکتشافات فضایی دانشگاه ایالتی آریزونا برای توضیح ویژگی های عجیب و غریب اوموآموا یک مطالعه انجام دادند و اظهار کردند که این جرم احتمالا یک قطعه از یک سیاره پلوتو مانند از منظومه شمسی دیگر است.

این در حالی است که آوی لوب (Avi Loeb)، رییس بخش نجوم دانشگاه هاروارد (Harvard University) چندی پیش اظهار کرده بود که جرم سیگار شکلی که در سال 2017 در نزدیکی زمین رصد شده است، می تواند بخشی از تمدن متعلق به فرازمینی ها یا زباله فضایی حاصل از فعالیت های آنها باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرضیه جدید دانشمندان درباره منشا جرم عجیب سیگار شکل در فضا

فرضیه جدید دانشمندان درباره منشا جرم عجیب سیگار شکل در فضا